TeleMath – Διδακτική Μαθηματικών – Στοιχεία Διδακτικής

  • Διαφορές στην ταχύτητα εκμάθησης. Έχει παρατηρηθεί ότι οι μαθητές δε μαθαίνουν με τους ίδιους ρυθμούς. Κάποιοι μαθαίνουν πολύ αργά και κάποιοι πολύ γρήγορα. Η τακτική, που ακολουθούν οι περισσότεροι καθηγητές, να προσαρμόζουν τη διδασκαλία τους στο μέσο μαθητή, ουσιαστικά δεν έχει για όλους το ίδιο αποτέλεσμα. Η ιδανικότερη περίπτωση θα ήταν να χωρίζονταν οι μαθητές σε μικρές ομοιογενείς ομάδες, ώστε η ταχύτητα διδασκαλίας τους καθηγητή, η οποία θα διαφέρει από ομάδα σε ομάδα, να είναι αποτελεσματική για όλα τα παιδιά.

  • Διαφορές στη νοητική ανάπτυξη. Είναι πολύ συνηθισμένο το φαινόμενο, παιδιά της ίδιας τάξης να βρίσκονται σε διαφορετικό στάδιο νοητικής ανάπτυξης. Έτσι, ενώ κάποια κατανοούν τη συμβολική αναπαράσταση των διαφόρων εννοιών, κάποια άλλα χρειάζονται να εργαστούν με συγκεκριμένα παραδείγματα.

  • Διαφορές στο στυλ μάθησης. Είναι γεγονός, πως ο τρόπος, που μαθαίνει το κάθε παιδί, είναι διαφορετικός. Πράγματι, κάποιοι μαθητές μαθαίνουν ευκολότερα ακούγοντας τον καθηγητή τους (ακουστικοί τύποι), ενώ κάποιοι άλλοι βλέποντας το βιβλίο (οπτικοί τύποι). Επίσης, ορισμένα παιδιά διακρίνονται από αυθορμητισμό απαντώντας, έτσι, γρήγορα και χωρίς να προηγηθεί ο απαραίτητος στοχασμός. Αντίθετα, οι σκεπτικοί μαθητές στοχάζονται αρκετή ώρα, προτού δώσουν την απάντησή τους, μειώνοντας την πιθανότητα να κάνουν λάθος. Οι δύο αυτές περιπτώσεις αποτελούν δύο αντιδιαμετρικά άκρα. Υπάρχει και η μέση κατάσταση, όπου το παιδί κάποιες φορές είναι αυθόρμητο και κάποιες άλλες σκεπτικό. Η κατάσταση αυτή, δεν προκαλεί μεγάλα προβλήματα στη διαδικασία διδασκαλίας- μάθησης. Όταν, όμως, ο μαθητής είναι είτε μόνο αυθόρμητος, είτε μόνο σκεπτικός, είναι φυσικό να προκαλούνται κάποιες προβληματικές καταστάσεις. Ο αυθόρμητος μαθητής θα έχει, λόγω της επιπολαιότητάς του, φτωχές επιδόσεις στα Μαθηματικά. Ο σκεπτικός μαθητής, πάλι, αμφισβητώντας συνεχώς, οτιδήποτε, δεν θα είναι αποτελεσματικός στην εργασία του. Ο καθηγητής θα μπορούσε, για να βελτιώσει αυτές τις καταστάσεις, να προτρέπει το αυθόρμητο παιδί να σκέφτεται κάποιο χρόνο, προτού απαντήσει και να ενθαρρύνει το σκεπτικό μαθητή να εκφράζει ελεύθερα την άποψη του.

Bitnami